Proszę czekać...
zamknij

Dolegliwości trawienne – lepiej zapobiegać…

Zioła na poprawę zdrowia?

Kminek, mięta, majeranek – dietetycy coraz częściej polecają przyprawy, które mogą być dla nas pomocne w walce z problemami trawiennymi. Wliczane są do tego łagodne dodatki w postaci koperku, mięty, pietruszki, majeranku, bazylii, wanilii, tymianku, kminku, anyżku, soku z cytryny. Przy zaparciach polecane są na pewno napary z ziół (rumianku, kopru, pokrzywy, mięty).

Na dolegliwości trawienne… dieta, dieta i jeszcze raz dieta

Jeśli miewasz wzdęcia, najlepszym rozwiązaniem jest lekkostrawna dieta. Rodzaj komponentów uzależniony jest od rodzaju choroby. Niezależnie od objawów najważniejsze jest jednak, by posiłki przyjmowane były regularnie, w różnych odstępach czasu, najbardziej polecaną częstotliwością jest jedzenie 4 do 5 razy dziennie. Przyrządzane potrawy powinny być gotowane w wodzie lub na parze, z wykluczeniem tłuszczów, potraw smażonych i grillowanych. Podstawę powinny stanowić: ryby, wędliny i chude mięsa.

Dolegliwości trawienne – dietetyczne komponenty pomocne w różnych przypadkach

W zależności od rodzaju dolegliwości polecane są różne opcje rozwiązań. Dla osób cierpiących na zaparcia poleca się otręby owsiane, suszone owoce (w tym: śliwki, rodzynki, morele), surowe warzywa – pomidory, sałatę, marchew, pietruszkę, paprykę, selery, czerwone buraki; razowe i mieszane pieczywo oraz kasze gruboziarniste, płatki zbożowe, razowy makaron. Natomiast, dla osób chorujących na wzdęcia najlepsze są wspomniane wcześniej zioła. Dolegliwości trawienne z towarzyszącą biegunką niweluje spożywanie sucharów, drobnych kasz, ryżu, ziemniaków gotowanych, warzyw korzennych. Ratunkiem są chude mięso i ryby, jogurty naturalne i kefiry.